Thursday, March 26, 2009

Terima kasih bulan

Lama ku menyepi bukan bererti aku lari
aku masih seperti dulu dan masih disini
cuma ketandusan idea bila jari dah lama tak menari
kini aku kembali........

Terima kasih pada bulan
kerana cahayanya menerangi alam
kerana memberi aku kehidupan
hanya kamu yang mengerti bulan
betapa resahnya hati bila kau menghilang
bersyukur aku pada tuhan
kerana kini kau kembali memberi ku idea dan harapan
untuk terus bangun dan berjuang

Bercerita pasal kehidupan
hati ini selalu keresahan
apakah silap perasaan
atau hanya hati yang kekosongan
entah........aku kebingungan
mencari dimana kah jawapan

Adakala aku rasa kesepian
adakala aku rasa kesunyian
adakala ku rasa ingin berjalan
merantau jauh melihat alam
apakah semua itu hanya perasaan
atau aku sedang mencari sebuah kebahagian
entah ....aku kebingungan

Aku berharap agar diberi jalan
semoga aku boleh terus berjalan
mencari sebuah jawapan....
terima kasih bulan.

3 comments:

DJ said...

Bulan bercahaya sebab tu idea PM pun bercahaya sama..hehehe

~ Emma ~ said...

andai bulan bisa bicara
pasti ia akan berkata
cahayaku untuk kamu
duhai sayangku
hadirku juga untuk kamu
duhai cintaku..

andai bulan bisa mengerti
rindu itu meresahkan hati
pasti bulan takkan sembunyi
saat aku mendambakan diri
kamu yang amat ku kasihi..

lalu
perlu aku katakan
terima kasih duhai bulan
kerana masih memberi sinaran
untuk aku teguhkan perjalanan
mencari rindu yang pernah
buat aku tak keruan..

Anonymous said...

wahhhhh hebat puisi emma
sehebat bulan purnama
he..he..he.he


PM