Saturday, February 24, 2007

sakit kepala memikirkan perangai kawan


Susahnya nak menjaga hati kawan... rasanya nak menjaga hati sendiri
tak sesusah tu.. Manusia ni ada bermacam-macam kerenah.. ada yang selalu suka dipuji
kalau tegor sikit dia mula lah melenting..
Ada yang dia lebih dari org lain.. bila kita cakap org lain lebih baik dari dia
mula lah ia buat munjung panjang.... susah..susah..

Ada yang susah nak memberi tahu bila ditanya.. kang nanti bila ditanya
banyak kali.. dah ia mula buat perangai... tak nak bercakap dan merajuk...
macam- macam perangai ada... kekadang tu pening kepala memikirkan

senang- senang buat hal sendiri je....pedulikan semua tu....buat tak paham je lah

1 comment:

kujie said...

ilmu nak berkawan...senang...kita boleh displaykan diri kita, tonjolkan kelebihan diri kita..tawarkan apa saja package yg kita ada sebagai kawan..tapi kalau kawan kita tu tak suka..tak serasi...kita tak boleh paksa...kalau kita rasa kita ni dah cukup sempurna juga sebagai kawan tentu kita juga tahu buruk , jahat baiknya kawan kita dah kita tak akan mengata kawan kita.

Jadi..kalau kita boleh mempunyai tanggapan yang negative tentang kawan kita, adakah dia pun berhak mempunyai tanggapan sebegitu kepada kita?

bak kata scorpions...what u give u take back.