Sunday, July 15, 2007

Rintihan hati lagi.....

Aku hanya insan yang sering kesepian...
Kalau lah aku mampu mengubah waktu.
akan ku putar menjadi zaman remaja ku
supaya aku dapat memperbetul apa yg berlaku

bukan ku tak reda tapi aku tak sanggup lagi
untuk menghadapinya....tersiksa zahir dan batin ku
Kekadang tu aku pernah terfikir ingin
pergi jauh...jauh sejauh mungkin....
tapi bila akau pandang kebelakang....
aku menagis dan aku tak mampu untuk
melangkah walaupun setapak........

walaupun pada zahirnya ia tak terikat
namun hakikatnya sukar untuk ku katakan..
Ku sedar yang hidup ni terlalu singkat
kutahu masa tak akan menunggu aku

Aku yang terkecewa dulu
Terkubur bersama waktu
Yang gagal lemah tak berdaya
Tertinggal tiada bernama

Andainya zahir ku yang terluka
Akan ku rawat hingga sembuh
Tapi jika batin ku yang sengsara
Akan Ku bawa mati hingga akhirnya..............

Kini telah ku temui yang ku cari
Cahaya menyinari diri
Terasa kehiduapan ini bererti
Di saat aku dalam kekosongan
Kau tiba membawa sinar harapan

Aku mengharapkan keikhlasan mu
agar mampu mengubat hatiku yg kesepian
dan bisa menceriakan waktu suram ku....

1 comment:

Leon said...

Org hidup pasti mengalami musibah & derita. Hidup pasti akn berhdpan dgn masalah ,kesusahan, rintangan & ujian.

Jika bahagia itu ada pd diri kita, knp mesti mencarinya di tmp yg jauh. Setiap manusia mempunyai kekuatan & potensi utk bahagia, ttp kebanyakan mrk tdk mahu melihatnya. Sbbnya krn dia tdk prnh memperhatikan diri sendiri, tetapi sibuk melihat orang lain.

Jgn sesekali mengkhianati perasaan hati anda krn akibatnya,hnya anda yg akn sengsara; bkn org lain. Salah satu cabaran paling sukar dlm hidup ialah mencari org yg tahu segala kelemahan & kekurangan diri anda, ttp dia msh sangup menyayangi anda dgn seenuh hatinya.